Tryb terminala
Awarie ( oraz zapotrzebowanie na czynności eksploatacyjne ) możemy zgłosić na trzy sposoby.
Pierwszy, mało praktyczny, to zgłoszenie w głównym oknie programu. Drugi to terminal zgłoszeń wchodzący w skłąd aplikacji mobilnych.
Trzeci to uruchomienie programu w tak zwanym trybie terminala. To ciągle ten sam program ale wygląda zupełnie inaczej:
W tym trybie dostępne jest tylko to co jest niezbędne dla pracownika produkcyjnego aby mógł on wezwać pomoc
lub zorientować się w tym co się dzieje / działo z interesującymi go maszynami.
W trybie terminala mamy dwie zakładki: dodawanie zgłoszeń i zgłoszenia oraz zadania w toku.
Na pierwszej zakładce widoczne są maszyny z grupy ustalonej filtrami. W kolumnach w tabeli mamy widzimy kolejno:
- oznaczenie maszyny (obiektu)
- nazwę maszyny
- wydział do którego przynależy maszyna
- informacje o tym czy aktualnie jest jakieś zdarzenie przypisane do maszyny
- przycisk dodania zgłoszenia awarii ( zobacz zgłoszenie awarii )
- przycisk dodania zgłoszenia czynności eksploatacyjnej
- przycisk pozwalający na wydruk zlecenia pracy – taki do ręcznego wypełnienia
Pod główną tabelą wyświetlana jest historia 100 ostatnich dni dla zaznaczonej maszyny.
Druga zakładka zawiera listę zgłoszeń i zdarzeń w grupie wyselekcjonowanych filtrami maszyn
Widzimy maszynę, rodzaj zdarzenia, status, czas oraz czas od zdarzenia do teraz.
ustawienia
![](img/terminal-ustawienia.png)
Podstawowym ustawieniem to samo załączenie terminala.
Ponadto możemy zadecydować jak mają działać filtry wydziału, indeksu i linii.
Każdy filtr może działać w jednym z 3 trybów:
- Filtr obsługiwany normalnie – użytkownik korzysta z filtru wedle swojego uznania
- Filtr ustawiony domyślnie – na starcie programu ustawiany jest wskazany w ustawieniach parametr ale użytkownik może go zmienić
- Filtr ustawiony bez możliwości zmiany – użytkownik nie może zmienić ustawienia
Co daje nam ustawienia filtrów?
Powiedzmy że mamy komputer w gnieździe produkcyjnym w którym dostępne są 4 maszyny.
Możemy stworzyć indeks zawierający te maszyny i ustawić ten indeks na stałe. Wtedy użytkownik programu będzie miał dostęp tylko i wyłącznie do informacji o tych maszynach przy których pracuje.
Komunikacja
Podręczne kontakty
Podręczne kontakty to proste okienko z tekstem gdzie możemy wpisać dowolną treść, np. numery telefonów do pracowników UR, numery alarmowe itp. Listę tę pomyślano głównie dla pracowników zgłaszających awarię – jest dostępna w terminalu zgłoszeń.
Mini mail
MiniMail to maksymalnie prosty komunikator pozwalający na przekazywanie sobie nawzajem krótkich, tekstowych treści. Pozwala na przekazywanie sobie nawzajem informacji - np pracownik może przekazać swojemu
następcy który przyjdzie na następną zmianę roboczą co zrobił a czego zrobić mu się nie udało.
Forum
W program wbudowano coś na wzór forum dyskusyjnego na którym każdy pracownik może napisać dowolną treść a inny tę treść skomentować. Treści można podzielić na kilka grup tematycznych.
Możemy filtrować treści wg grup tematów, pokazać wpisy z ostatnich 3 lub 7 dni lub wszystkie. Treść można oznaczyć jako zakończoną a administrator może ją usunąć.